AppleCare+ Jak si sjednat pojištění od Applu

AppleCare+

Po více než roce jsem opět pořídil pojištění AppleCare+, a to konkrétně na bezdrátová sluchátka AirPods Pro a iPhone 11 Pro Max. Loni jsem pojištění vynechal, ale teď jsem se rozhodl, že vše znovu vyzkouším. Jaké jsou tedy aktuální možnosti a způsoby pojištění od Applu? Jak AppleCare+ funguje?

Tématu AppleCare+ jsme se v iPure již několikrát věnovali. V minulosti jsme vám přinesli podrobný článek s návodem, který je v důsledku stále aktuální, avšak pár drobností se změnilo. Obecně lze říci, že Apple zpřísnil podmínky poskytování AppleCare+. Především pak v zemích, kde pojištění není oficiálně dostupné, což platí i pro Českou republiku či Slovensko. V případě, že si AppleCare+ jednou sjednáte, bude vám platit po celém světě.

Chcete PDF verzi tohoto článku? Stáhněte si ji zdarma.

Naposledy jsem měl pojištěný iPhone X. Další model, tedy iPhone XS Max jsem nepojistil a zpětně toho lehce lituji, protože iPhone aktuálně používá manželka a již došlo k drobné nehodě na displeji. Po této zkušenosti jsem si řekl, že nechci nechat nic náhodě a AppleCare+ opět pořídím, a to rovnou i ke sluchátkům AirPods Pro, kde se to vyloženě nabízí.

AppleCare+

Jak na nákup

V zásadě existují dvě možnosti nákupu AppleCare+. Především můžete využít možnost nákupu pojištění přímo v Apple Storech po celém světě společně s nákupem nového zařízení. Připomeňme jen, že AppleCare+ lze pořídit ke všem produktům Apple. V minulosti jste dokonce mohli dojet s již u nás koupeným iPhonem do nejbližšího Apple Storu a tam pojištění dokoupit. Tento postup již není platný. Sám jsem ho nezkoušel, ale napsalo mi hned několik uživatelů, kteří to ve Vídni a v Drážďanech vyzkoušeli a bohužel neuspěli. Problém nastává, pokud je iPhone či jiné zařízení pořízené v Česku. Pokud byste však iPhone koupili například v USA, neměl by s tím být problém.

Druhou možností je nákup online skrze webové stránky Applu. K tomu však potřebujete hned několik důležitých údajů a platné platební informace. Hned na začátku musím zdůraznit, že s českým Apple ID, českou adresou a tuzemskou platební kartou neuspějete. Potřebujete vždy údaje k dané zemi, kde AppleCare+ sjednáváte.

Online nákup AppleCare+

V první řadě je potřeba promyslet v jaké zemi chcete AppleCare+ pořídit. Při následném uplatňování je jedno, zda jste AppleCare+ pořídili v USA, v Británii nebo klidně v Číně. Rozdíl je akorát v ceně a poplatcích v dané zemi. Pokud máte Revolut, rozhodně můžete koupit pojištění ve Velké Británii, avšak připravte se na vyšší cenu vzhledem k měnovému kurzu. Já jsem si pořídil AppleCare+ opět v USA.

AppleCare+

Důležité také je s pojištění dlouho neváhat. Na pořízení AppleCare+ máte vždy pouze 60 dní od nákupu. V případě Japonska je to dokonce jen 30 dní.

Připomínám také, že ve výsledku je nejdůležitější sériové číslo vašeho zařízení, které se spojí s vaším pojištěním. Právě to následně technik v Apple Storu kontroluje a vidíte ho i u svého Apple ID. Fakturační údaje je nezajímají, což ale neznamená, že je nevidí. Proto důrazně doporučuji si nevymýšlet, ale použít reálné údaje a adresu. Klidně vám s tím může pomoct kamarád, který žije v dané zemi. AppleCare+ může být napsané na něj a klidně můžete použít i jeho kreditní kartu.

Krok za krokem

Navštivte stránku AppleCare+, která je ze záhadných důvodu přeložena do češtiny. Doufám, že se jednou pojištění oficiálně dočkáme i u nás. Následně se však musíte přepnout do dané země, v mém případě USA. Přihlásíte se svým Apple ID a zde nastává zlom číslo jedna – musíte použít Apple ID dané země. K tomu mám vytvořené americké Apple ID, kde uvádím reálnou adresu v USA, jméno a také platební informace. Klidně tam můžete mít přidanou obyčejnou předplacenou kreditní kartu, kterou lze v USA zakoupit v každém obchodě u pokladny. Jednoduše řečeno, karta musí být vydána v odpovídající zemi. České karty vám nepomohou, a i s Revolutem jsem měl v USA problém.

Jakmile se přihlásíte svým Apple ID, vyplníte sériové číslo zařízení, které chcete pojistit, vyplníte osobní údaje, platební kartu a odešlete. Pokud vše projde, tak vám obratem přijde do emailu diagnostický test pro dané zařízení. Test je opět plně v českém jazyce. Při něm Apple zjišťuje, že je zařízení v pořádku a že nechcete spáchat pojišťovací podvod, pokud by například iPhone již byl rozbitý. Jakmile test projde, přesměruje vás stránka zpět na dokončení objednávky a máte hotovo. Do druhého dne vám přijde potvrzení a AppleCare+. Aktivní pojištění uvidíte v rámci aplikace Apple Podpora a také přímo v Nastavení – Obecné – Informace – AppleCare+ ve svém zařízení.

Jaké druhy AppleCare+ existují

Když si do Googlu zadáte klíčová slova „Apple Care price“, rychle zjistíte, kolik stojí pojištění pro různá zařízení Apple. V případě iPhonu se ceny liší, ale za klasický AppleCare+ zaplatíte u iPhonu X, XS, XS Max, 11 Pro a 11 Pro Max 199 USD. Pořídit si také můžete nejvyšší pojištění AppleCare+, které zahrnuje i případnou ztrátu či odcizení zařízení. Tak či tak platí, že AppleCare+ sjednáváte na dva roky.

AppleCare+

Využít také můžete předplatné, což jsem zvolil i já v případě svého iPhonu 11 Pro Max. Měsíčně se mi strhává 10 dolarů. Není to tedy tak velká počáteční finanční zátěž a rovněž mohu kdykoliv AppleCare+ zrušit, když například iPhone prodám nebo již nebudu chtít platit. Výhodou je také to, že v případě předplatného můžete své zařízení chránit i déle než dva roky.

Předplatné AppleCare+ je výhodné, pokud víte, že za rok iPhone zase prodáte. Nezaplatíte tak velkou počáteční sumu. Tak či tak platí, že v rámci pojišťovacího období můžete uplatnit až dva incidenty. Pokud vám náhodou iPhone spadne na zem a rozbije se, můžete se objednat do Apple Storu, kde vám za poplatek 99 dolarů iPhone vymění. Také si můžete za 29 dolarů nechat vyměnit přední nebo zadní sklo. V praxi jsem však zjistil, že někdy prodejci ani poplatek nechtějí, vše je řešeno velmi individuálně.

Celosvětová platnost

Také je potřeba zdůraznit, že jakmile máte jednou sjednané pojištění AppleCare+ platí celosvětově, tedy i u nás. Když přijdete s poškozeným iPhonem do českého autorizovaného servisu, neměli by vás odmítnout. Jen si na nové zařízení počkáte. V Apple Storu dle dostupných skladových zásob vyřeší vše hned na místě a domů odcházíte s novým či opraveným iPhonem. Důležité je se předem online objednat – bez toho bych do Apple Storu nešel.

S AppleCare+ také získáváte prioritní čtyřiadvacetihodinovou telefonickou podporu a servis. Když budete volat na podporu, technik na druhé straně díky sériovému číslu a vašemu Apple ID vždy vidí, že máte koupené AppleCare+. Díky pojištění máte také softwarovou podporu a můžete ji využít, když si s něčím nebudete vědět rady.

Dává to smysl?

Mně ano. Samozřejmě, u nás existuje nespočet pojišťovacích firem, které nabízejí obdobné služby. Některé fungují stejně, jiné podobně. Pokud se však rozhodnete pro pojištění u nás, důrazně doporučuji číst malá písmenka v zápatí smlouvy. Zde se často dozvíte, zda opravdu dostanete nový kus, když vám náhodou iPhone spadne na zem či se s ním stane cokoliv jiného.

AppleCare+ je jistota. Jistota, že mohu své zařízení používat bez jakýchkoliv omezení. Když budu chtít, nemusím nosit žádný ochranný obal, pouzdro, sklo či fólii. Mohu si užít krásný design zařízení, tedy to, jak byl iPhone stvořen. V praxi však mám kryty rád a stejně je občas používám. To samé platí o ochranném skle. Baví mě testovat různá skla a následně předávat praktické zkušenosti. Stále však vím, že kdyby se mi s iPhonem něco stalo, nebude mě to stát majlant nebo dokonce nebudu muset pořizovat zcela nové zařízení.

AirPods Pro

AppleCare+ mi pak dává smysl i u nových bezdrátových sluchátek AirPods Pro. Pojištění stojí 29 dolarů. Asi není potřeba znovu říkat, že největší slabinou nových sluchátek je baterie, kterou nelze vyměnit. Pokud budu sluchátka používat každý den, což se aktuálně i děje, tak počítám s tím, že za rok až rok a půl bude baterie ve sluchátkách ve špatné kondici. V takovém případě využiji pojištění, kdy dostanu nový kus. Apple to přímo na stránkách uvádí a myslím si, že i z toho důvodu je pojištění pro AirPods Pro tak levné. Apple si je vědom problémů s bateriemi.

V záruce mám dokonce nabíjecí kabel. Kdyby se mi rozbil, ohnul či jinak poškodil, i zde mohu uplatnit pojištění.

I zde má AppleCare+ platnost dva roky. Potřeboval jsem platné údaje, Apple ID a adresu. Jednorázově jsem zaplatil 29 USD a případné poplatky v dané zemi. Opět k tomu stačilo jen sériové číslo sluchátek, které najdete při párování sluchátek v Nastavení – Obecné – Informace a AirPods Pro.

Podmínky se mohou změnit

Tímto způsobem funguje služba AppleCare+ dnes, ke konci roku 2019. Je možné, že Apple podmínky kdykoliv změní a vše může být jinak. Tak či tak platí, že jakmile máte jednou sjednáno AppleCare+ jste na dva roky kryti a máte nárok na servis a opravu. Každý jen musí zvážit, zda pojištění opravdu potřebuje a zda se mu investované peníze vyplatí.

1 komentář

  1. Jako hraček a blbostí nám do online Apple Storu nasázeli už dost, tak by mohli přidat i možnost koupit si Apple CDare.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *