Jak na nákup AppleCare+

Není to tak dávno, co jsem ve svém článku „Ponožka na iPhone X“ psal o mezinárodní záruce Applu, programu AppleCare+. Od té doby jsme já spolu s celou redakcí zaplaveni dotazy, jak program funguje a kde, případně jak se dá pořídit. Zájem projevili zejména vlastníci iPhonu X, kteří jej zakoupili v první prodejní vlně v České republice, tedy v listopadu.

Nevím, jestli jsem Apple inspiroval já nebo někdo jiný, ale faktem je, že od 27. 11. 2017 najdeme popis nákupu programu AppleCare+ na české mutaci webových stránek Apple, konkrétně zde. Jak brzy zjistíte, Apple sice píše, že jej lze zakoupit, ale nikoliv v České republice, a odkazy na podporu vám tuto informaci jen potvrdí.

Je tu ale několik možností, jak iPhone zakoupený v České republice do programu AppleCare+ registrovat. Jen během prosince jsem pomohl zakoupit AppleCare+ 25 zájemcům s iPhonem X. Jak jej tedy zakoupit a i v Česku využít?

Na začátku se vraťme o pár let zpět,  k příběhu, který jsem již popisoval – i zde má pro názornost své místo. Nastupoval jsem tehdy do autobusu jedné nejmenované žluté společnosti na cestu do zahraničí. Stevardka mě požádala o kontrolu elektronické jízdenky, kterou jsem měl v iPhonu uloženou. Vyndal jsem tedy iPhone (v té době iPhone 6S Plus) z kapsy a předložil stevardce. Ta při náhledu nevěnovala zcela pozornost svému konání a telefon mi z ruky vyrazila. iPhone krouživým pohybem letěl vzduchem dva metry, aby následně tvrdě dopadl na dlažbu. Displej a rohy telefonu byly nevratně poškozeny a měsíc starý iPhone byl odkázán k opravě a já k návštěvě Apple Storu, který byl v destinaci mé cesty.

V Apple Storu se mě ujal technik, který iPhone prohlédl a rozhodl, jak bude oprava řešena. V tomto konkrétním případě rozhodl o výměně za nový kus, který mi byl za poplatek 99 eur předán. Po jedné hodině jsem odcházel s novým iPhonem, a to včetně přenesení dat z poškozeného kusu. Proč to bylo možné, ještě k tomu tak levně? Jednoduše proto, že můj iPhone byl krytý mezinárodní zárukou AppleCare+. V opačném případě bych byl nucen za nezáruční výměnu za nový kus zaplatit několikanásobně více peněz, nebo rovnou koupit nový iPhone.

Záruka, záruka a zase ta záruka

Podívejme se nejdříve na záruční podmínky, které Apple ke svým zařízením nabízí. Na většinu zařízení Apple se vztahuje omezená záruka a až 90denní bezplatná podpora. Pokud máte vyhovující zařízení, v našem případě iPhone, můžete si zakoupit i rozšířené záruční krytí programem AppleCare+.

Dle zákona na ochranu spotřebitele a následně občanského zákoníku platí na spotřební zboží prodávané v České republice záruka 24 měsíců. To se týká také všech produktů, tedy včetně iPhonu, prodávaných společností Apple v České republice fyzickým osobám, tedy nepodnikatelům. Podnikatelům na spotřební zboží zakoupené v České republice Apple poskytuje záruku na vady po dobu 12 měsíců.

Apple nad rámec této záruky poskytuje všem tzv. jednoletou omezenou záruku. Tato ochrana platí souběžně se zákonnými právy podle českého zákona o ochraně spotřebitele a nad jejich rámec. V rámci této jednoleté omezené záruky můžete váš iPhone reklamovat kdekoliv na světě bez nutnosti prokazovat nákup dokladem. Prostě a jednoduše přijdete do Apple Storu nebo autorizovaného servisu, předložíte iPhone, popíšete vadu a servis přijme vaše zařízení do opravy a následně jej opraví nebo vymění za nový kus. Pokud řešíte reklamaci v České republice online přes webové stránky Applu, hradí jablečná firma náklady na dopravu do servisu a ze servisu.

V rámci již zmiňované dvouleté záruky, dle zákona na ochranu spotřebitele a následně občanského zákoníku, uvedený komfort nemáte. V praxi to znamená, že v druhém roce záruky jste nuceni reklamovat zařízení tam, kde jste jej koupili, případně ho odnést do autorizovaného servisu, a vždy doložit doklad o nákupu. V případě zahraničních cest nebude vaše zařízení nikde bezplatně opraveno, budete si s reklamací muset počkat, až se vrátíte zpět do České republiky. Rovněž odpadá možnost využití odvozu a dovozu zdarma. Náklady na zaslání do servisu nebo k vašemu prodejci platíte vy a následně můžete u prodejce jejich proplacení nárokovat. Vždy ale jen účelně vynaložené náklady.

Záruka jako taková se ve všech případech týká pouze výrobních vad. Neřeší případné incidenty, kdy dojde k mechanickému poškození iPhonu nebo jeho vytopení. V případě 90denní podpory Apple v České republice nabízí navíc ještě telefonickou pomoc s nastavením iPhonu a s řešením softwarových konfliktů.

Toto je přehled základních záruk a podpory, kterou získáváte s nákupem každého iPhonu v České republice. Můžete si však tuto záruku rozšířit o program AppleCare+.

AppleCare+ na scéně

Program AppleCare+ rozšiřuje omezenou záruku společnosti Apple na dva roky od nákupu zařízení a to včetně krytí až dvou incidentů náhodného poškození při manipulaci. Na oba incidenty se vztahuje servisní poplatek. Současně se rozšiřuje podpora z 90 dní na dva roky.

S programem AppleCare+ získáte:

  • servisní podporu kdekoliv na světě u autorizovaných prodejců a servisních partnerů
  • expresní servis v prodejnách Apple Store
  • zajištění bezplatné přepravy do a z reklamace (v rámci destinace, kde bylo zařízení zakoupeno)
  • opravu nebo výměnu příslušenství (nabíjecí adaptér, kabel, sluchátka)
  • bezplatnou výměnu baterie, pokud její kapacita bude pod 80 %
  • pokrytí dvou incidentů náhodného poškození za servisní poplatek (v rámci EU 29 eur za poškozený displej, 99 eur za jiná poškození iPhonu)
  • prioritní přístup 24/7 k expertům společnosti Apple prostřednictvím chatu nebo telefonu
  • odbornou pomoc s odstraňováním problémů s iPhonem, iOS, iCloudem
  • odbornou pomoc v otázkách týkajících se nativních aplikací jako kalendář, FaceTime, email, atd.

Program je možné zakoupit v podporovaných zemích dvěma způsoby. Jedním z nich je přímo v Apple Storu, druhým online na webu Applu. Program nemusíte kupovat zároveň s iPhonem, ale lze jej zakoupit do 60 dní od jeho nákupu u autorizovaných prodejců.

Cena AppleCare+ je 229 eur (5 900 korun) při zakoupení v Evropě, nebo 199 dolarů (4 300 korun; bez Sales Tax) při zakoupení ve Spojených státech. Pokud je vaše zařízení kryto programem AppleCare+, je označeno vlaječkou, textem a datem expirace v záložce „Moje zařízení“ ve vaší administraci stejně tak, jako je v mezinárodní databázi záruk vedené u společnosti Apple.

Jak je uvedeno v záhlaví článku, Česká republika nepatří mezi země, kde je možné program zakoupit, proto cenu v českých korunách neuvádím, pouze přepočet. Buďte však trpěliví a čtěte dále, šance, jak do programu registrovat iPhone zakoupený u nás, tu stále je.

Podpora AppleCare+ v ČR

Nyní již víte, jaké jsou záruční podmínky a co je program AppleCare+. Také víte, že program samotný v České republice nelze zakoupit. Je však možné jeho výhody u nás čerpat? Apple sám uvádí, že ano, a to u kteréhokoliv autorizovaného partnera. Požádal jsem o vyjádření jednoho z autorizovaných servisních partnerů Applu, společnost DirectCom, s.r.o., stojící za iOpravna.cz:

„AppleCare+ lze u nás jakožto u autorizovaného servisu Apple využít vždy. Je jedno, zda byl koupen kdekoliv v Evropě či USA. Pro zákazníky, kteří mají tuto službu, máme úplně stejné podmínky, které mohou využít i v jiných servisech v jiných zemích či přímo v Apple Storu. Co se týče incidentu (např. u iPhonu výměna displeje za 29 eur), tak toto samozřejmě platí i u nás. Poplatek je hrazen v CZK klasicky jako každá jiná placená oprava.“

Shrnuto, podpora programu AppleCare+ je v České republice na stejné úrovni jako v jiných destinacích. Dostupná je komukoliv, kdo je v programu registrován, bez ohledu na to, kdy a kde byl program AppleCare+ zakoupen. Podporu získáte přímo u Applu nebo u jeho autorizovaných partnerů. Jediné, co k dokonalosti chybí, je samotný Apple Store, kde lze opravu/výměnu řešit expresně na místě, kdy zpravidla vždy rovnou odcházíte s opraveným nebo novým iPhonem. V případě využití programu AppleCare+ v České republice je nutné počítat s několikadenní prodlevou, ne delší než 5 pracovních dnů od zadání servisního požadavku.

Jak pořídit AppleCare+ pro české iPhony

Pokud jste se dostali až sem, máte již dostatek informací k programu AppleCare+. Nezbývá, než se podívat na to, jak registrovat do programu iPhone pořízený v České republice. Nejprve ovšem malý krok zpět, respektive k rekapitulaci podmínek. Apple v podmínkách k zakoupení programu AppleCare+ uvádí:

„Na většinu zařízení Apple se vztahuje omezená záruka a až 90denní bezplatná podpora. Pokud máte vyhovující zařízení, můžete si zakoupit i rozšířené záruční krytí programem AppleCare+ nebo AppleCare Protection Plan.“

V doplňujících podmínkách je uvedeno, že program je možné zakoupit zároveň s iPhonem, pokud jste v podporované destinaci, v Apple Storu nebo on-line na internetu ve lhůtě 60 dnů od nákupu u autorizovaného prodejce.

Už je Vám to jasné? Ano, iPhone zakoupený v České republice splňuje podmínky pro nákup programu AppleCare+, pokud jste jej koupili u autorizovaného partnera a jste ve lhůtě do 60 dnů ode dne nákupu. Sice jej nekoupíte přímo v Česku nebo online na české mutaci webu Applu, ale nákup můžete realizovat v podporované destinaci, a to přímo v Apple Storu nebo online v příslušné mutaci webu Apple.

Pro nákup programu AppleCare+ není podstatné, kde byl iPhone pořízen, zda to bylo v České republice, Německu nebo Spojených státech, stejně tak jako není podstatné, ve které zemi se k programu AppleCare+ registrujete. Pro registraci musíte splnit uvedené požadavky a souhlasit se smluvními podmínkami programu. V případě kladného vyřízení vaší registrace můžete služby využívat v plném rozsahu kdekoliv na světě, dva roky od nákupu iPhonu.

Jdeme na to – cesta kolem světa

Nejjednodušší forma nákupu je v Apple Storu. Nejblíže naší hranici je Apple Store v Drážďanech, kde můžete program AppleCare+ pořídit za cenu 229 eur (5 900 korun). Za pár týdnů jej pořídíte rovněž ve Vídni, kde bude Apple Store otevřen. Stačí s iPhonem na prodejnu přijít a požádat o zakoupení programu.

V případě, že kupujete program AppleCare+ současně s iPhonem, je zařízení automaticky do programu zapsáno. Pokud program AppleCare+ kupujete ve lhůtě 60 dnů ode dne nákupu, technik provede diagnostiku zařízení a v případě kladného výsledku váš iPhone do programu zařadí. Může po vás požadovat doklad o zakoupení, tak jej pro jistotu mějte s sebou. Pokud s sebou iPhone nemáte, dostanete při koupi certifikační kód, který použijete v administraci vašeho zařízení na webu Applu. Nezbytným krokem bude vzdálená diagnostika zařízení, kdy si Apple ověří jeho funkčnost, a po jeho kladném výsledku bude váš iPhone do programu zapsán.

Druhá forma je možnost nákupu online na stránkách Applu, a to v zemi, kde je program AppleCare+ podporován. Právě nákup na internetu je jedna z možností, jak získat program pro váš iPhone během několika minut z klidu domova nebo zázemí kanceláře. Při troše znalostí a šikovnosti navíc za výrazně příznivější cenu než u našich německých sousedů v Apple Storu. Postačí vám k tomu deset minut a pár drobností.

Asi není žádným tajemstvím, že nejlevněji program AppleCare+ pořídíte v USA – přes tento odkaz za 199 dolarů (4 300 korun). Před nákupem samotným je však nutná drobná příprava. V první řadě budete v rámci registrace potřebovat americkou adresu. Budete ji uvádět jako fakturační a je pro registraci povinná (jak jednoduše zřídit adresu v USA, hledejte na Googlu). Nezapomeňte, že k nákupu bude k ceně započítána místní daň, tzv. Sales Tax, která je v USA pro každou oblast jiná, ale jsou i oblasti, kde je nulová (např. Oregon, New Hampshire, Montana, Delaware). Dále potřebujete S/N iPhone, který do programu budete registrovat, přihlašovací údaje k vašemu Apple ID, telefonní číslo, platební kartu a v neposlední řadě iPhone samotný připojený k internetu.

Při nákupu programu budete přesměrováni na stránku pro ověření krytí vaší záruky. S největší pravděpodobností budete odkázáni na českou stránku, respektive českou lokalizaci. Proto je nutné v zápatí stránky přepnout lokalitu a z vybraných možností zvolit United States.

Následně budete vyzváni k zadání S/N vašeho iPhonu a systém ověří, zda máte nárok na zakoupení AppleCare+. Po ověření můžete v nákupu pokračovat. Budete vyzváni k zadání e-mailu nebo SMS pro zaslání odkazu k provedení diagnostiky. Doporučuji zadat e-mail. V tomto kroku se registrace zastaví a čeká na výsledek diagnostiky. Na e-mail vám přijde zpráva s názvem „iOS Diagnostics“, která obsahuje tlačítko pro spuštění testu. V iPhonu e-mail otevřete a spuštěním tlačítka začne diagnostický test. Počkejte na jeho dokončení a následně pokračujte v registraci na webu.

To nejsložitější máte za sebou. Další kroky registrace jsou obdobné jako u jiných nákupů. Odsouhlasíte podmínky a formulář vás vyzve k zadání Apple ID, hesla, v dalším kroku vyplníte kontaktní údaje jako jméno, příjmení, e-mail a telefon. Vyplníte již zmiňovanou fakturační adresu a přejdete k platební bráně. Zadáte požadované informace a máte hotovo.

Během několika minut obdržíte doklad o zaplacení a číslo vaší smlouvy. Nejpozději následující pracovní den naleznete v e-mailu certifikát AppleCare+ Proof of Coverage. V tu chvíli můžete program AppleCare+ začít plně využívat.

Má to smysl, vyplatí se to

Program AppleCare+ je rozšířená záruka s platností dva roky ode dne pořízení iPhonu. Zajišťuje plnou podporu pro váš iPhone u jakéhokoliv autorizovaného partnera Apple na světě. Garantuje bezplatné opravy nebo výměnu zařízení, kryje případné poškození iPhonu, a to až pro dva incidenty, zajišťuje expresní servis v Apple Storu a podporu pracovníků Applu na chatu nebo po telefonu.

Věřím, že si mnoho z vás klade otázku, zda má smysl program AppleCare+ k iPhonu pořizovat. Je tu přeci řada pojištění, která nabízejí místní prodejci nebo pojišťovny. Ano, je to tak. Každá pojistka je dobrá, ale ne vždy je pro-klientsky zaměřená. Je to o ceně a podmínkách. Ani jedna z nich vám nekryje plnou cenu iPhonu, stejně tak jako vám nekryje dva náhodné incidenty po celou dobu platnosti smlouvy. Rovněž vám mimo jiné negarantuje kvalitní servis, používání značkových dílů a podporu kdekoliv na světě v síti autorizovaných partnerů.

Za mě program AppleCare+ smysl dává a doporučuji jej zejména majitelům prémiových modelů iPhone 8, iPhone 8 Plus (u nich je navíc program o pár desítek eur levnější) a samozřejmě iPhone X, kde jej spatřuji jako nutnost. Vyplatí se nejen na cestách, kde máte telefon jako jedno z mála spojení se světem a potřebujete jej mít stále funkční, ale i doma, kde můžete řešit poškození telefonu vlastní nepozorností, nebo rozbití vaší ratolestí, která s ním „mrskne“ o zem. Při ceně náhradních dílů iPhonu X, kdy například náhradní displej stojí necelých 10 tisíc korun a zadní skleněný díl ještě o pár tisíc víc, nelze ani jinak uvažovat.

Je to stejné jako u auta. Když si pořídíte nové prémiové auto, také nevyjedete bez havarijní pojistky, respektive bez kvalitní havarijní pojistky. V případě incidentu chcete mít jistotu, že škody budou kryty v plné výši a váš vůz bude opraven za použití těch nejlepších dílů v autorizovaném servisu. Vždyť nikdy nevíte, co se může stát. A tak je to i s programem AppleCare+.

Komentářů:

  1. Mne se to nepovedlo, zustal jsem s chybovou hlaskou v kroku 3 formulare.
    Address and Delivery
    Sorry, but we are unable to process your request. Please try again later or contact us.

    Mohu mit ceske Apple ID? Vygenerovanou fake adresu v USA?

    1. Opakujte celý proces znovu. Chyba není u Vás, ale ve formuláři webu, občas se to stane. České Apple ID je OK.

    2. Mě se to stalo také. Pořád to nešlo, tak jsem restartoval telefon a hned to naskočilo. S adresou není problém.

  2. Zdravím,
    tak mě se nákup s českým AppleID v US online store nedařil, stále mi to psalo při zadávání adresy „Sorry, but we are unable to process your request. Please try again later or contact us.“ i když jsem použil různé adresy např. shipito nebo fake. Nepomohl ani restart telefonu.
    Použil jsem tedy US AppleID a pak to šlo naprosto bez problému …

    Díky za článek.

    PH

    1. Zdravím, diagnostika na AW3 bude provedena pomocí iPhone, ve kterém otevřete zaslaný e-mail.

      1. Dakujem, ale to tlacitko nie je aktivne resp. neviem ho stlacit. Skusal som ho otvorit aj v safari a v gmail app. Cim je to mozne?

      2. Uz sa mi podarilo spustit diagnostiku 2x, vsetko prebehlo OK a ked sa vratim do device confirmation start check, tak uz nic nenajde.

  3. Dobrý večer pane Hubíku.

    Moc děkuji za Váš článek. Právě jsem si dokoupil AppleCare+ k AW3.
    Stihl jsem to tak tak, koupeny 16.2.2018.

    Ještě jednou díky, přeji mnoho pohody.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *