Pokud patříte mezi předplatitele iPure, pravděpodobně jste zaznamenali problémy, které měla naše mobilní aplikace se zobrazováním nových čísel magazínu. Minulý týden se nám se konečně podařilo vyřešit a rádi bychom s vámi o celé věci otevřeně komunikovali, omluvili se za vzniklou situaci a kompenzovali její dopady.
Co se stalo?
Naše mobilní aplikace není a nikdy nebyla dokonalá. Finanční možnosti našeho projektu neumožňují mít tým programátorů, kteří by aplikaci vyšperkoval dle našich představ. Takže aplikace vznikla v zásadě na dobrovolnické bázi a díky nadšení. To s sebou nese i některé technologické kompromisy, které si uvědomujeme, chceme je řešit, ale zatím na to nemáme kapacity. Data se mezi aplikací a serverem přenáší způsobem, který je bohužel citlivý na jakékoli změny. A to bylo přesně to, co se stalo osudným.
Když aplikace přestala zobrazovat nejnovější čísla, začali jsme hledat, kde je problém. Logicky jsme očekávali, že problém nastal při aktualizaci aplikace, která byla v časovém souběhu. Hledali jsme dlouho, ale nenašli, protože zde problém nebyl. Nakonec se ukázalo, že došlo k souběhu hned tří věcí, které společně vytvořili problém, který bylo velmi náročné identifikovat. Aktualizovali jsme aplikaci, zároveň došlo k aktualizacím skriptů na serveru a ještě z důvodu redakční změn došlo i ke změně ve struktuře samotných dat.
Když se nám podařilo odhalit zdroj problémů, bylo řešení již celkem jednoduché. Redakce opravila strukturu dat tak, aby odpovídala tomu, co očekává aplikace. Zároveň jsme upravili nastavení na straně serveru, abychom do budoucna zjednodušili identifikování případných nových problémů a doplnili několik pojistek do samotné mobilní aplikace.
Aplikace v poslední verzi již funguje jak má. Stačí aktualizovat na nejnovější verzi a případně aplikaci restartovat, aby načetla ze serveru nejnovější data.
Omlouváme se za problémy
V první řadě bych se rád za celý tým iPure ještě jednou omluvil za vzniklou situaci. To, že byl magazín přístupný bez problémů na webu není omluvou toho, že aplikace nefungovala jak měla. Proto jsme se rozhodli všem předplatitelům o měsíc bezplatně prodloužit jejich stávající předplatné. Takže pokud máte aktivní předplatné nebo vám předplatné skončilo v posledním měsíci, již nyní máte od nás jeden měsíc navíc zdarma.
Co dál?
Aktuální problém jsme vyřešili a v rámci možností podniknuli opatření, aby k podobné situaci nedošlo v budoucnosti. Přesto si uvědomujeme, že stav aplikace a její komunikace se serverem není technologicky ideální a potřebujeme aplikaci kompletně přepracovat. Dali jsme dohromady technické zadání, připravili podklady a hledáme dodavatele, který by byl schopen nám s tím pomoci a nejen připravil novou aplikaci, ale staral se i o její údržbu. Naše zdroje jsou limitované, takže zatím stále hledáme, ale věříme, že uspějeme a aplikace se dočká kompletní přestavby, abychom eliminovali technologický dluh, který máme.
PS: Pokud byste věděli o šikovném iOS programátorovi či týmu, budeme vděční za doporučení.