Master & Dynamic for Bugatti

Bugatti

Odjakživa jsem obdivoval exotická auta. Jako kluk jsem hltal každý článek, studoval je a hlavně jsem se těšil, až do mých oblíbených her konečně přibydou nejnovější hypersporty. Autem mého dětství ale bylo Bugatti Veyron. Fascinovalo mě svými technologiemi a mírou luxusu, díky nenávratným investicím VW jednoduše překonávalo všechno, co jsme doposud považovali za možné. A byť se asi budu muset smířit s tím, že šestnáctiválcové Bugatti nikdy mít nebudu, jakmile jsem zjistil, že Bugatti vydá společně s mladou americkou společností Master & Dynamic limitovanou sérii prémiových sluchátek, věděl jsem, že přišla moje chvíle.

Hudbu miluju. Nejsem ten, co by neustále chodil se sluchátky na uších, ale rád se zaposlouchám. Miluju, když hudba krásně zní, ale k tomu je potřeba mít kvalitní vybavení, které vám to umožní. Již jsem se zde rozepsal o svých reproduktorech i sluchátkách a vcelku pravidelně píšu komentáře k různým službám pro streamování hudby i kvalitě zvuku a jak jí dosáhnout, takže není žádným překvapením, že pro mě nová sluchátka od Master & Dynamic (dále jen M&D) vyrobena jako oficiální merchandising Bugatti byla vlastně vteřinovým rozhodnutím. Pro to, jak se mi z Bugatti tají dech, mě nijak netrápilo, že jsem o M&D do té doby nikdy neslyšel, prostě jsem věřil, že když si Bugatti od přirození dává záležet na každém detailu a svoji práci ani v době Green Dealu a tzv. klimatické krize nešidí, nedovolili by si výrobou svých prémiových sluchátek pověřit pofidérního výrobce. Když jste Bugatti, musíte si jednoduše dát záležet na tom, aby cokoli, co nosí vaše logo, toho loga bylo hodno. Koneckonců také nebylo moc o čem uvažovat, řekl jsem si, buď budeš mít sluchátka Bugatti, anebo ne, stejně nemáš na výběr… A tak jsem je předobjednal.

Chcete PDF verzi tohoto článku? Stáhněte si ji zdarma.

Bugatti

Nejlevnější Bugatti

Vrcholný model M&D MW75 v provedení Blanc / Deep Blue, barevné kombinaci, kterou určitě znáte z jednokusové série Chiron Profilée (na obrázku). I bez spolupráce s Bugatti jsou to sama o sobě luxusní over-ear sluchátka s aktivním potlačením hluku, podporou všech podstatných hudebních kodeků s drátem i bez něj a super konektivitou prostřednictvím USB-C, co na trhu stojí tváří v tvář AirPods Max, nejlepším modelům od Bowers & Wilkins, Bang & Olufsen, Focal a dalších. Je tedy s kým se přít, o seriózní konkurenci ani v této cenové hladině nouze není.

Kromě nich je pak v nabídce ještě herní headset MG20 a in-ear sluchátka MW08, obojí prémiové produkty taktéž s nadstandardně vysokou cenovkou. Což nás vede k tomu, že by si mnozí řekli, že když to je Bugatti, jehož auta se prodávají za miliony eur a jsou věčně vyprodaná, na ceně se to projeví. Ve skutečnosti si ale při koupi sluchátek nejen z kolekce M&D for Bugatti kupujete klasická skladová sluchátka M&D ve stylovějším balení, tudíž konečná cena v případě každého modelu Bugatti stoupla „jen“ o zhruba 100 dolarů. Přidaná hodnota se pak liší spolupráci od spolupráce, zřejmě také podle toho, jaké úpravy a třeba kolik barevných vyhotovení si každá spolupráce žádá. Moje sluchátka vyšla na 699 EUR místo původní ceny 599 EUR a k objednávce jsem si přihodil i držák s nabíječkami, protože mi přijde až sprosté takový produkt jen tak pověsit na opěradlo křesla v obýváku, jako to dělám s ostatními sluchátky. Celkově mě tedy tato pošetilost přišla na 818 EUR – a jsem nadšený!

Bugatti

Křičí: Jsem prémium!

Od dne objednání 30. března jsem na sluchátka čekal až do 17. května, poté co bylo datum očekávaného doručení odloženo o zhruba tři týdny z důvodu zdržení při výrobě, zřejmě nastaly potíže v dodavatelském řetězci. Koho by to v přetrvávající čipové krizi překvapilo, že… Z Master & Dynamic mi za to ale i tak mailem přišla slušná omluva, kterou se chtěli zároveň ujistit, že i přesto na své objednávce trvám. Bylo by asi pochopitelné, kdyby někdo takové pochybení vnímal jako nespolehlivost výrobce a chtěl tak své peníze vrátit. Já jsem ale na své objednávce samozřejmě trval, těšil jsem se na ně jako malý kluk; upřímně řečeno mnohem více než na nový iPad Pro, který jsem vlastně předem celý znal a ničím mě nemohl překvapit.

Tato sluchátka jsem ale neznal vůbec, o existenci M&D jsem se dozvěděl právě až z instagramového účtu Bugatti, když oznamovali toto partnerství. Abych vás uvedl do obrazu, je to společnost se sídlem v New Yorku založená v roce 2013, takže úplný nováček na trhu. Soustředí se na vybíravou klientelu, která se nebojí si za své produkty připlatit, což se nám přesně hodí do krámu, a vyrábí high-endové audio produkty z ušlechtilých materiálů s elegantním designem. Od konkurence se kromě opravdu vytříbeného vzhledu odlišuje právě častými spolupracemi s různými osobnostmi i společnostmi. Momentálně je možné nakoupit sluchátka z kolekce pro automobilku Lamborghini nebo AMG, výrobce objektivů a čoček Leica, v historii spolupracovali i s basketbalisty a architekty. Každá z těchto limitovaných edic nabízí unikátní vyhotovení již tak nádherného designu a dává zákazníkům něco navíc. Touto cestou se značka vyvaruje tomu, že jednoho dne pojedete v metru a neuvidíte nic jiného než lidi s těmi stejnými AirPody a sluchátky od Sony. Šance, že se jednou potkají dva lidé s tak drahými sluchátky ze stejné limitované edice, je takřka nulová. Značka se tímto způsobem podle mě může příjemně etablovat mezi lidmi, protože si k ní mohou najít cestu lidé z různých oblastí a komunit, kteří by o ni jinak možná ani nezavadili.

Bugatti

A já se vůbec nedivím, že si Bugatti jako svého dvorního výrobce sluchátek vybralo právě Master & Dynamic. Jako jedna z mála značek M&D vyrábí sluchátka z nádherných materiálů, které v sobě také nosí hardware přesně odpovídající tomu, jak chápeme kvalitní audio. Sluchátka jsou vyrobena z hliníku, tvrzeného skla a extrémně jemné jehněčí kůže, žádné plasty, což už samo něco vypovídá. Nehrozí tu vrzání, viklání, ohýbání ani pocit zklamání z nedostatečně hmotnosti produktu vzhledem k ceně. Především pak v podobě mých sluchátek vám M&D dá všechno – sluchátka jsou veliká, robustní, barevná, lesklá i matná a jednoduše opulentní. Nedá se to nazvat jinak. Podíváte-li se na konkurenci, mnozí výrobci volí černou barvu a hodně plastů, což jejich produktům nakonec propůjčí takový uhlazený korporátní vzhled, sluchátka na vás skoro nejdou vidět a rozhodně neupoutají ničí pozornost. To se ale o MW75 říci nedá. Jednak jsou tak široká, že jste sami schopni je periferně vidět na vlastních uších, a kombinace materiálů působí tak prémiově, že se na ně jen stačí dívat a víte, že to není levný produkt. Tato kombinace všeho přesně odpovídá tomu, co je Bugatti. Každé jejich auto je okázalé, všichni ho poznají, každý z něj má respekt, je to odvážný vůz pro odvážné lidi, co se nebojí vedle něj postavit a říkat o něm, že je jejich vlastní. Nedovedu si představit žádnou jinou značku, co by pro Bugatti udělala sluchátka lépe odrážející ducha firmy. To má však za následek, že samotná sluchátka M&D nejsou pro každého, stejně jako Bugatti. Pokud budete svoje M&D nosit venku, vězte, že nevyhnutelně upoutají pozornost okolí. Lidé se na vás budou dívat, budou se vás ptát, a to ani nemusíte mít na boku napsáno Bugatti. Mám dojem, že Bugatti a M&D se hledaly tak dlouho, až se našly. Bez ohledu na barvu, kombinace lesklého skla a hliníku působí famózně a vždycky vynikne. Na nošení těchto sluchátek tak musíte být vhodný typ, abyste se s nimi ztotožnili a aby se k vám hodila.

Myšleno vážně

Určitě by vás zklamalo, kdyby unboxing nestál za to. Jak se můžete přesvědčit, sluchátka dorazila v obrovské krabici barevně sladěné se samotnými sluchátky uvnitř, opatřené nálepkou Bugatti Original. To by samo stačilo k ujištění, že M&D for Bugatti není žádný vtip na mámení peněz z lidí, ale tím to nekončí. Sluchátka byla v krabici uložena ve speciálním cestovním pouzdře, které má oproti klasickému pevnému cestovnímu pouzdru MW75 pogumovaný povrch, na něm i na sluchátkách je pouze logo Bugatti a má ikonický tvar mřížky sání vozů Bugatti, žádné šméčko. Toto považuji za velmi sympatický detail, jejž ocení jen skutečný fanoušek a který např. edice Lamborghini Automobili nemá – možná i proto stojí o 50 EUR méně. Kromě cestovního pouzdra se sluchátky jste pak mohli v krabici najít kartu s dojemným komentářem šéfa M&D k této spolupráci, návody a decentně lesklým písmem natištěný známý citát Ettora Bugattiho, co praví, že jakmile máš srovnání, již to není Bugatti. Jak už možná vyplynulo z textu výše, jeví se, že přesně s tímto výrokem na paměti Bugatti s M&D tato sluchátka vyvíjelo. Pro porovnání jsem také přidal fotku balení nabíjecího držáku, které je podobné balením od Applu a produkt uvnitř leží ve vyříznutém kartonu, což značí ekologický přístup M&D. Limitovaná edice Bugatti toto nemá. Krabice je sice vyrobena z jakéhosi kartonu a je to v podstatě taková dutá skládačka, ale je mnohem efektnější než klasický přebal MW75.

Uvnitř pouzdra se dle očekávání děje největší show. Naleznete zde sluchátka společně se vším příslušenstvím – kabely USB-C/USB-C, USB-C / 3,5mm audio jack, adaptéry USB-C/USB-A a 3,5 mm / ¼“ a adaptér do letadla. Z toho vyplývá, že podle M&D jsou MW75 sluchátka na cestování i kvalitní poslech, protože prostřednictvím přiloženého kabelu USB-C/USB-C je možné poslouchat hi-res audio s rozlišením až 24 bit / 96 kHz. Zapomeňte na analog, 3,5mm jack je tu podle parametrů jenom jako volitelný způsob propojení, asi kdyby vám došla šťáva. Propojení USB-C je naprosto ideální, především pokud máte iPad, protože sluchátka můžete kabelem napojit přímo na zdroj hudby a máte jistotu, že nahrávka bude rovnou zpracována vestavěným převodníkem a nebude procházet žádnou zbytečnou konverzí. A mohu to potvrdit, sluchátka znějí za každých okolností fenomenálně. Propojení kabelem je skvělé, ale jak jsem již dříve potvrdil ve výše odkazovaném článku, kvalitní propojení přes Bluetooth zaručí takovou stabilitu a kvalitu přenosu, že nepoznáte rozdíl a ani já ho tu neslyším.

Bugatti

Co ale slyším, je na první pohled těžko rozeznatelný dramatický rozdíl oproti levnějším sluchátkům Sony, s jejichž hudebním přednesem jsem dobře obeznámen. Levné audio produkty se vždy snaží být v některých ohledech agresivnější, aby zakryly své nedostatky, čímž pádem se často utopí a jsou do pozadí zatlačeny určité vrstvy nahrávek, především pak dostatečně čisté výšky, hodně hluboké a hutné basy, detaily v pozadí jako různé doprovodné nástroje, které neslyšíte hned, ale jejich role je v nahrávce nezastupitelná. To všechno dovedou MW75 reprodukovat, podobně jako moje Aura Studio 3, jen jim logicky chybí ty 4 další reproduktory a subwoofer – marná sláva, jeho přítomnost dělá při poslechu v místnosti hodně a v tomto ohledu pro mě reproduktor vždy bude lepším způsobem poslechu kvalitní hudby. Co se ale týče uživatelských neaudiofilských sluchátek, domnívám se, že MW75 jsou limit, na který je možné se dostat. Hrají čistě, díky svojí velikosti nádherně obklopí vaše ucho a i s vypnutým ANC téměř dokonale odhlučňují, mají úžasný dynamický rozsah a působí, jako by hrála zeširoka a okolo vašeho ucha, ne jen do něj. Typicky tyto výhody nezaznamenáte ze začátku, ale postupně se k nim doposloucháte a jsou neskutečně návykové. MW75 nepřehání basy, ale jsou přítomné a je jich právě akorát, jen výšky jsou občas příliš ostré. To ale může hodně záviset na tom, co posloucháte a jaké máte uši, takže bych to nepovažoval nevyhnutelně za vadu. Rozhodně je lepší, že jsou tak zřetelné, především oproti Sony.

Funkční merch

Ačkoliv jsou sluchátka M&D pro Bugatti v podstatě takový vtipný merch pro fanoušky, co nemají na Bugatti, jedná se v podstatě o poskytnutí technologií k výrobě dostatečně dobrých sluchátek, která by se dala propagovat pod vlastní značkou jako reklamní předmět. Musím připustit, že i když se na webu určitě najdou tací, kteří budou MW75 kritizovat, tento produkt je povedený. Nemám bohužel srovnání s AirPods Max, ale po zvukové stránce se dá aspoň na základě mých zkušeností těžko co vytknout, zvuk je realistický a snaží se být velmi věrný realitě, což je krásné. ANC je o parník lepší než dvě generace stará sluchátka Sony, propouští i tlumí hlas i hluk naprosto čistě a vše se dá v nastavení v mobilní aplikaci docela dobře nastavit včetně zjednodušeného ekvalizéru. Hodí se zmínit to, o čem mluví ostatní, že při zapnutém ANC zní ve sluchátkách mírný šum, ale ve skutečnosti to není vůbec podstatné, protože jej při poslechu nikdy neuslyšíte.

Sluchátka mají tlačítka na přepínání písniček, hlasitosti, spuštění hlasového asistenta i ANC, a aby toho nebylo málo, sluchátka detekují nasazení a sundání a kožené polstrování uší je na magnet a dá se sejmout, příp. koupit nové na internetu – za solidní poplatek. Nezmínil jsem v neposlední řadě také telefonování, které je umožněno celkem 4 mikrofony, a po testu mohu potvrdit, že druhá strana slyší velmi dobře a nestěžuje si. Z M&D for Bugatti si tak musím odnést dojem, že jsem si za jejich cenu skutečně koupil funkční a hodnotný produkt, který dlouho vydrží. Není možné porovnávat klasickou verzi MW75 a tuto limitovanou edici, protože se jedná o produkt speciálních barev a jiného příslušenství, viz výše, takže, odhlédneme-li od cenového rozdílu, MW75 v mých očích dovede svých 599 EUR obhájit. Jedinečný design, skutečně prémiové materiály, příjemné ovládání, skvělý zvuk i pocit jedinečnosti, že máte produkt od značky, kterou jen tak někde neuvidíte, to všechno dohromady dává velmi příjemný zážitek, co už dávno není všední. Holt i tady se k němu musíte „proplatit“, ale stojí za to. S logem Bugatti pak ještě víc.

Komentářů:

  1. AirPods Max jsou super, ale prostě jim chybí to usb-c připojení, teda ono jim chybí jakékoli kabelové připojení. Což by mi tolik nevadilo, kdyby jejich baterie vydržela alespoň o 50% déle a hlavně, kdyby se konstantně nevybíjeli i v případě,že jen tak leží na stole. Jestli bude druhá generace, tak na ní bude muset Apple hodně věcí změnit, protože jinak nemůže minimálně u mě očekávat, že do toho budu nějak investovat svoje těžce vydělané peníze.

    Master & Dynamic vůbec neznám, takže v tomto smyslu i vzdělávací článek pro mě:)

    1. Děkuji, já jsem je doposud taky neznal 🙂 Rozhodně nezklamali, byť cenovka je fakt nestřelená vysoko…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *